preskoči na sadržaj

Osnovna škola bana Josipa Jelačića Zagreb

Kutak psihologa

Poštovani roditelji i dragi učenici,

u ovoj školi posao stručnog suradnika psihologa obavlja Jelena Zadro, mag.psych.

Ako želite saznati više o nekoj od psiholoških tema ili imate potrebu za savjetovanjem, kontaktirajte psihologinju Jelenu Zadro na jelena.zadro@skole.hr.

 

 

 

 

Područje rada školskog psihologa

Fokus rada školskog psihologa usmjeren je prvotno na učenike. Kao svaki čovjek, i učenici se susreću s raznim problemima. Ti se problemi ponekad odraslima mogu činiti „malima“ i „bezazlenima“, dok za dijete oni mogu biti velika poteškoća koju ponekad ne znaju kako prevladati. Psiholog tada pomaže učenicima da osvijeste i sagledaju problem iz različitih kuteva. Zatim zajedno s učenikom, psiholog nastoji pronaći učenikove jake strane koje mu mogu pomoći pri riješavanju problema.

Temeljni zadatak školskog psihologa u neposrednom radu s učenicima jest da prepoznaje individualne potrebe učenika. Sukladno tome, školski psiholog provodi individualna i grupna savjetovanja učenika. On obavlja psihološku procjenu učenikovih mogućnosti, osobito kao član Povjerenstva za procjenu psihofizičke spremnosti za polazak djeteta u osnovnu školu te tijekom samog školovanja.

Školski psiholog također dijagnosticira specifične poteškoće u učenju i pomaže učenicima u postizanju boljeg školskog uspjeha. S druge strane, prepoznaje darovite učenike te razvija programe za poticanje njihovih sposobnosti. Ako se kod učenika jave poteškoće u ponašanju i vršnjačkim odnosima, emocionalne i/ili obiteljske poteškoće, psiholog pomaže učenicima prevladati navedene poteškoće.

Školski psiholog provodi programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja (npr. međuvršnjačkog nasilja), programe za jačanje samopouzdanja, samopoštovanja, optimizma, razvijanje kreativnosti, učenje socijalnih vještina, asertivnosti i slično.

Kada se u školi dogode sukobi ili ozbiljniji traumatski događaji poput smrti bližeg člana obitelji nekog učenika, samoubojstva, teških prometnih i drugih nesreća, školski psiholog provodi psihološke krizne intervencije.

Rad s učiteljima, nastavnicima i roditeljima također je dio opsega rada školskog psihologa te se on odvija s ciljem njihovog boljeg razumijevanja učenikovih potreba i ponašanja te u konačnici i produktivnijeg rada s učenicima.

U radu s roditeljima, školski psiholog kroz savjetovanje i predavanja na roditeljskim sastancima pomaže roditeljima prepoznati i razumjeti razvojne potrebe učenika kako bi roditelji poticali razvoj djetetovih potencijala te aktivno pridonijeli njegovom uspješnom obrazovanju.

On pomaže nastavnicima identificirati i riješiti teškoće u razrednoj klimi te promovira različite metode rada koje potiču kreativnost i sudjelovanje nastavnika i učenika zajedno.

 

Kada i zašto posjetiti školskog psihologa?

Kod školskog psihologa učenici mogu doći samostalno, na inicijativu nastavnika, roditelja ili drugih stručnih suradnika, a može ih i sam psiholog pozvati.

Razlozi zbog kojih učenici dolaze obično su emocionalni, obiteljski i/ili osobni problemi. Također dolaze zbog poteškoća u socijalnim odnosima, bilo s učenicima ili nastavnicima, problema u komunikaciji ili pubertetskih promjena.

Ako učenik sam ne potraži pomoć oko problema s kojim se suočava, ti problemi počinju utjecati na njegovo ponašanje tako da uzrokuju poteškoće u ponašanju (verbalno/fizičko nasilje, ometanje sata, neopravdani izostanci s nastave) ili poteškoće u učenju i savladavanju gradiva, zbog čega ih onda netko drugi uputi školskom psihologu.

U podlozi poteškoća u učenju mogu biti i neke specifične poteškoće kao što su disleksija, disgrafija, snižene intelektualne sposobnosti, pa i neka zdravstvena stanja. Školski psiholog nastoji prepoznati poteškoću o kojoj se radi putem primjene odgovarajućih psiholoških upitnika i testova, tj. psihodijagnostičkih sredstava, te razgovora i opažanja. U skladu sa svojim zaključcima školski psiholog preporučuje daljnje odgojne i obrazovne postupke za određeno dijete, te pruža podršku i pomoć u svladavanju poteškoća.

Nastojanje školskog psihologa je razviti obrazovanje usmjereno na učenika koje će omogućiti profiliranje i razvoj njegovih sposobnosti. Kako bi se navedeno postiglo, psiholog pomaže učenicima, nastavnicima i roditeljima da unaprijede svoje potencijale te održavaju vlastitu psihološku higijenu.

Logo

 
E-dnevnik
 
Raspored zvona
             
Prijepodne:
  1.  
  08.00-08.40  
 2.
 08.45-09.25 
 3.
 09.35-10.15
 4.
 10.25-11.05
 5.
 11.10-11.50
 6.
 11.55-12.35
 7.
 12.40-13.20
Poslijepodne:
0. 13.15-13.55
 1.
 14.00-14.40
 2.
 14.45-15.25
 3.
 15.35-16.15
 4.
 16.25-17.05
 5.
 17.10-17.50
 6.
 17.55-18.35
 
Školska kuhinja

 

Raspored prehrane za mjesec siječanj!

 

Priloženi dokumenti:
Jelovnik 1-4.pdf

 
Školski autobus

Priloženi dokumenti:
raspored prijevoza.jpg

 

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 21. 2. 2017.

Ukupno: 377371
Ovaj mjesec: 4053
Ovaj tjedan: 1424
Danas: 244
 
 > Kutak psihologa
CMS za škole logo
Osnovna škola bana Josipa Jelačića Zagreb / Podgradski odvojak 1, HR-10000 Zagreb / os-bana-jjelacica-zg.skole.hr / ured@os-bana-jjelacica-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju