2017-05-13 23:38:05

RJEŠAVANJE PROBLEMA U ŠKOLI

Škola je odgojna i obrazovna ustanova koja je uključena u rješavanje učeničkih problema koje mogu imati u Školi, ali ponekad i izvan nje. Rješavanje problema nužno se obavlja u suradnji s roditeljima. Suradnja predstavlja zajedničko djelovanje i pregovaranje koje je usmjereno prema nalaženju rješenja, odnosno novog, zajedničkog polazišta. Suradnja ne postoji kada su glasovi povišeni, a ljudi uzbuđeni i ljuti. Ona također ne postoji kada se ljudi povuku, postanu pasivni ili se učestalo vraćaju na prijašnje probleme.  Nasuprot tome, suradnja postoji kada je prisutno poštovanje koje se očituje u slušanju, želji za razumijevanjem, prihvaćanju promjena,  razvoja. Međusobna suradnja škole i obitelji pospješuje odgoj i obrazovanje, ima pozitivan utjecaj na školski uspjeh djeteta, ali i na njegovo cjelokupno ponašanje.

Koji su to problemi koje učenik može imati?

problem u učenju i svladavanju nastavnih sadržaja problem u odnosu s drugim učenicima (svađe, razni oblici nasilja, otuđivanje imovine) problem u odnosu učitelja prema učeniku (bilo u komunikaciji, bilo u ocjenjivanju) problem u odnosu drugih djelatnika škole prema učeniku problem vezan za pitanja izvan Škole (financije, odnosi u obitelji, odnosi s vršnjacima izvan Škole i sl.)

Kod rješavanja bilo kojeg problema učenik i njegovi roditelji dužni su se pridržavati sljedećeg postupka:

O problemu učenik ili roditelj treba obavijestiti razrednika i zatražiti pomoć. Ako razrednik ne može riješiti problem ili ga nije riješio u dogledno vrijeme, učenik i njegovi roditelji obraćaju se pedagogu Škole. Ako pedagog Škole ne može riješiti problem ili ga nije riješio u dogledno vrijeme, učenik i njegovi roditelji obraćaju se ravnatelju Škole. Ako ravnatelj Škole ne može riješiti problem ili ga nije riješio u dogledno vrijeme, učenik i njegovi roditelji obraćaju se Prosvjetnoj inspekciji ili drugim nadležnim tijelima Ministarstva prosvjete. Ako učenik i roditelj imaju problema s pojedinim predmetnim učiteljem, savjetujemo da se prvo jave tom učitelju na njegovim informacijama i s njim pokušaju riješiti problem. Ako to ne uspiju – slijedi gore navedeni postupak (točke 1. – 4.)

 

DODATNI SAVJETI:

Radi sigurnosti sve djece molimo roditelje da ne ulaze sami u školu, već da se pri ulasku u školu OBAVEZNO jave dežurnom učitelju ili spremačici na ulazu. Roditelje pozivamo na suradnju i primjerenu komunikaciju i ponašanje. Svojim primjerom trebamo pokazati djeci da se problemi mogu rješavati na pristojan i civilizirani način, bez vikanja i svađanja. Na razgovor sa djelatnicima škole roditelji trebaju doći u predviđeno vrijeme informacija ili prema unaprijed dogovorenom terminu – poštivati radno vrijeme svih službi u školi. Roditelji trebaju redovito dolaziti na informacije i roditeljske sastanke. Iako su uvedeni e-dnevnici i roditelji vide ocjene, važno je doći na roditeljske sastanke i barem 2-3 puta u školskoj godini na informacije, a ako dijete ima teškoća u učenju ili ponašanju predlažemo dolaske 1x mjesečno kako bi zajedničkim snagama riješili probleme. Također vas pozivamo na suradnju sa predmetnim profesorima i dolazak na njihov otvoreni sat. Roditelj treba pravovremeno opravdati izostanke svog djeteta: U roku od dva dana roditelj treba obavijestiti razrednika o razlozima izostanka djeteta iz škole. Opravdan i planiran izostanak djeteta s nastave (npr. radi pregleda, kontrole, nastupa, natjecanja i sl.) unaprijed treba najaviti razredniku. Škola ne može odgovarati za izgubljene ili nestale vrijedne stvari koje učenici nose u školu. Nakit, mobitele, računala i sl. učenici nose u školu na vlastitu odgovornost i odgovornost roditelja. Roditelje pozivamo da redovno podmiruju svoja novčana dugovanja prema školi – mliječni obrok, boravak, terenske nastave i sl.

 

Sva vaša pitanja i prijedloge možete poslati putem e-maila na adresu škole:

ured@os-bana-jjelacica-zg.skole.hr

 

 

Ravnateljica i stručna služba škole 


Osnovna škola bana Josipa Jelačića Zagreb